۱۰ اتفاق که انتظار داریم در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» بیفتد

انیمیشن‌های «ترول‌ها» (Trolls) و «تور جهانی ترول‌ها» دنیای گسترده‌ای از موضوعات و ژانرهای موسیقی مختلف را شکل دادند. در ابتدا، «ترول‌ها» عمدتا بر موسیقی پاپ و دوستی رو به رشد و بعید بین پاپی و برانچ تمرکز داشت. پاپی، شاهزاده‌خانم هیجان‌زده و کاریزماتیک این سرزمین، و برانچ، رانده‌شده ترسناک و بدبین، در نهایت به ماموریتی می‌رسند تا دوستان خود را پیدا کنند و آن‌ها را از تبدیل شدن به غذای اصلی در یک جشن نجات دهند. در «تور جهانی ترول‌ها»، دنیای این انیمیشن گسترش یافت و از موسیقی پاپی که در فیلم اصلی بود فراتر رفت. این دنباله به راک، کانتری، رپ، کی پاپ و دیگر اشکال موسیقی پرداخت. حالا نوبت قسمت جدید این انیمیشن یعنی «ترول‌ها متحد می‌شوند» است تا داستان جذاب دیگری پر از رنگ و موسیقی و رقص روایت کند.

معرفی شخصیت‌های جدید و بحث درباره اهمیت موسیقی به فیلم‌ها و شخصیت‌ها باعث می‌شود تا درک عمیق‌تری از دنیای آن‌ها داشته باشیم. انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» (Trolls World Tour) هم رابطه پاپی و برانچ را تقویت کرد و نشان داد که آن‌ها وارد یک رابطه عاشقانه می‌شوند. اما، در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) چه اتفاقی باید بیفتد تا روایت را پیش ببرد یا به شخصیت‌ها یک نتیجه درست و شایسته بدهد؟ دیدار مجدد «انسینک» (NSYNC) چگونه در داستان این قسمت نقش خواهد داشت؟ آیا پاپی و برانچ یک داستان با پایان خوش دریافت خواهند کرد، یا گروه ترول‌ها که هر کدام دوباره در کنار خواهر و برادرهای گمشده یا دور افتاده‌شان قرار می‌گیرند، داستان را به سمت دیگری هدایت خواهند کرد؟ با ادامه مطلب همراه باشید تا به هر کدام از این سوالات پاسخ دهیم.

مسخره کردن گروه‌های موسیقی پسران در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

مسخره کردن گروه‌های پسرانه در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

هر یک از فیلم‌های قبلی «ترول‌ها» ژانرهای مختلف موسیقی یا گروه‌های محبوب را مورد تمسخر قرار داده است. با این حال، با توجه به اینکه تریلرهای «ترول‌ها متحد می‌شوند» بیشتر وقت خود را به این اشاره می‌کنند که گروه‌های پسرانه برای مسخره کردن تشکیل شده‌اند و جاستین تیمبرلیک به عنوان شخصیت اصلی و عضو قبلی یک گروه پسرانه محبوب حضور داشت، «ترول‌ها متحد می‌شوند» هیچ فرصتی را برای مسخره کردن گروه‌های مختلف از دست نمی‌دهد. در تریلر، «ترول‎‌ها متحد می‌شوند» به انسینک، بک استیریت بویز (Backstreet Boys)، وان دایرکشن (One Direction) و بویز تو من (Boyz II Men) اشاره شده است.

کتاب پازل ترول ها اثر الینا پالوچی انتشارات سایه گستر

ارجاعات موسیقی

ارجاعات موسیقی

«ترول‌ها متحد می‌شوند» به پیروی از قسمت‌های قبل خود احتیاج به ارجاع به ژانرهای موسیقی یا توجه به این دنیا دارد. موسیقی بخشی کلیدی است که به ترول‌ها امکان می‌دهد تا بتوانند ارتباط برقرار کنند و جایگاه خود را در جهان درک کنند. موسیقی در قلب این فرنچایز قرار دارد و بدون درج آن یا ارجاع به رسانه‌های مختلف موسیقی این قسمت همان فیلم همیشگی نخواهد بود.

فرش ماشینی آذردکور طرح کودک مدل ترول ها کد 128

بازخوانی ترانه‌ها در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

بازخوانی آهنگ‌ها در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

در انیمیشن «ترول‌ها» و «تور جهانی ترول‌ها» ترکیبی از ترانه‌های جدید و بازخوانی نسخه‌های اورجینال وجود دارد. در انیمیشن «ترول‌ها» شاهد بازخوانی ترانه‌های «صدای سکوت» (The Sound of Silence)، «سپتامبر» (September) و «رنگ‌های واقعی» (True Colors) بودیم. در همین حال، «تور جهانی ترول‌ها» با نسخه بازسازی‌شده خود به نام «ترول‌ها فقط می‌خواهند خوش بگذرانند» (Trolls Just Wanna Have Fun) به ترانه «دخترها فقط می‌خواهند خوش بگذرانند» اشاره می‌کند. این فیلم همچنین ترانه‌های «کی گذاشت سگ‌ها برن بیرون» (Who Let The Dogs Out) و «سرود پارتی راک» (Party Rock Anthem) را ارائه کرد. به این ترتیب انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» هم از الگوی بازخوانی یا اقتباس از ترانه‌های شناخته‌شده پیروی می‌کند و نسخه متعلق به خود را می‌سازد.

کتاب ترول ها اثر مبین سجادی انتشارات معیار علم

موسیقی اورجینال

موسیقی اورجینال

به ازای هر تعداد بازخوانی‌هایی که در فرنچایز «ترول‌ها» وجود دارد، آهنگ‌های اورجینال هم برای هر شخصیت ساخته می‌‌شود. تماشای اینکه چگونه آهنگ‌های اورجینال به داستان راه می‌یابند و چگونه به داستان کمک می‌کنند، برای شخصیت‌ها و مخاطبان سرگرم‌کننده است، نه اینکه تمام موسیقی‌ها از قبل آهنگ‌های محبوب باشند.

دفتر مشق 100 برگ مدل ترول ها کد note-C-300

یک ماجرای گسترده‌تر برای برانچ در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

یک ماجرای گسترده‌تر برای برانچ در انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند»

انیمیشن «ترول‌ها» توضیح داد که چرا برانچ از آواز خواندن متنفر است. برانچ خاطره تلخی از غرق شدن در موسیقی و مرگ مادربزرگش دارد. اما «ترول‌ها متحد می‌شوند» اذعان می‌کند که داستان بیشتری نسبت به آنچه برانچ به دیگران گفته بود وجود دارد. تاریخچه خوانندگی و موسیقی برانچ بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی بود که کسی می‌دانست. به عنوان یک کودک خردسال، برانچ با برادران بزرگ‌ترش که در نهایت او را پشت سر گذاشتند، در یک گروه موسیقی شرکت داشت. «ترول‌ها متحد می‌شوند» باید این موضوع را گسترش و توضیح دهد که این تصمیم چگونه زندگی برانچ را تحت تاثیر قرار داد.

 جامدادی طرح ترول ها کد wj82

بررسی رابطه پاپی و برانچ

بررسی رابطه پاپی و برانچ

انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» نشان داد که با پایان یافتن فیلم، پاپی و برانچ در حال برداشتن قدمی رو به جلو برای تبدیل شدن به یک زوج رمانتیک هستند. اما این رابطه چگونه است و چگونه بر رفتارهای آن‌ها تاثیر می‌گذارد؟ دوستی پاپی و برانچ در قلب دو قسمت قبلی قرار دارد و آن‌ها در مقابل هر مانعی به یکدیگر کمک می‌کنند و نشان می‌دهند که به خاطر رابطه‌شان رشد می‌کنند.

ساک خرید خندالو مدل انیمیشن ترول ها کد 764

رابطه پاپی با خواهرش

رابطه پاپی با خواهرش

انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» فاش می‌کند که برانچ نه تنها برادرانی دارد که مدت‌ها از او دور شده‌اند، بلکه پاپی یک خواهر گمشده دارد که هرگز از وجودش خبر نداشت. در حالی که برانچ از بازگشت برادرانش پس از مدت‌ها به زندگی‌اش عصبانی است، پاپی به خاطر داشتن یک خواهر هیجان‌زده است. با این حال، آن‌ها قبلا هرگز یکدیگر را نشناختند، پس چه کسی می‌گوید که رابطه آن‌ها از ابتدا عالی خواهد بود؟ آنا کندریک همیشه تصویری شاد و کاریزماتیک به پاپی ارائه می‌دهد و در عین حال هر زمان که لازم باشد آن را با پیامدهای عاطفی متعادل می‌کند. اما داشتن یک خواهر چه تاثیری بر پاپی خواهد داشت؟

کتاب ترول اثر الینا پالوچی انتشارات سایه گستر

تجدید دیدار گروه انسینک

برجسته کردن تجدید دیدار گروه انسینک

تجدید دیدار گروه انسینک یکی از بزرگ‌ترین موضوعات اضافه شده به انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» است، چون این اولین بار در بیش از بیست سال است که گروه آهنگ جدیدی را با هم منتشر می‌کند. اگرچه ممکن است گروه در کل نقش زیادی در فیلم نداشته باشد، اما «ترول‌ها متحد می‌شوند» باید زمان بگذارد تا به مخاطب اجازه دهد آهنگ جدید گروه به نام «جای بهتر» (Better Place) را در بخش مهمی از فیلم بشنود.

ساک خرید خندالو مدل انیمیشن ترول ها کد 765

کاوش در موضوعات مختلف

کاوش در موضوعات مختلف

دو انیمیشن «ترول‌ها» و «تور جهانی ترول‌ها» موضوعاتی مثل کشف شادی، تنهایی، رهبری، دوستی، خانواده و عشق را بررسی کرده‌اند. در حالی که این موضوعات بسیار مهم و ارزشمند هستند، «ترول‌ها متحد می‌شوند» می‌تواند آن‌ها را به گونه‌ای متفاوت بررسی کند. معرفی خواهر و برادر به فیلم اجازه می‌دهد تا در مورد دیدار مجدد بین اعضای خانواده بحث کند. همچنین این فرصت را به فیلم می‌دهد تا بحث‌های متفاوتی را به تصویر بکشد که دو فیلم قبلی فرصت آن را نداشتند.

دفتر 80 برگ شفیعی طرح ترول ها کد 20

نتیجه‌گیری برای شخصیت‌های اصلی

نتیجه‌گیری برای شخصیت‌های اصلی

اگر انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» آخرین فیلم در این سه‌گانه باشد، مطمئنا شخصیت‌ها مستحق یک پایان قابل توجه و احساسی هستند. حتی اگر چهارمین فیلم «ترول‌ها» بعدا اکران شود، فیلم سوم همچنان باید به شخصیت‌ها پایانی محکم بدهد تا سفرشان را به پایان برسانند. زندگی آن‌ها به چه سمتی پیش می‌رود؟ آیا پاپی و برانچ با هم می‌مانند؟

 جامدادی مدل دوزیپ طرح انیمیشن ترول ها کد NI901

منبع: movieweb

درباره ی کامران جوادی